CakNun.com
Sinau Bareng di Perumahan Bumi Mojopahit Asri Desa Ngastemi Kecamatan Bangsal Kabupaten Mojokerto, 5 November 2022.

Almadinah Fil Jannah

Pengantar

Sinau Bareng kali ini digelar dalam rangka pembukaan Perumahan Bumi Mojopahit Asri Mojokerto dengan mengusung tema “Sandang, Pangan, Papan, Syukur.”

Seperti pada Sinau Bareng-Sinau Bareng sebelumnya segmen dramatic reading bersama KiaiKanjeng menjadi salah satu bagian yang merespons tema Sinau Bareng.

Judul dramatic reading ini adalah “Al-Madinah Fil Jannah” yang berarti Kota dalam Taman. Judul ini sekaligus merespons konsep pembangunan dan perumahan Bumi Mojopahit Asri ini yang sekaligus mengajak jamaah dan masyarakat memahami bahwa “Sandang-Pangan-Papan” merupakan satu urutan yang meniscayakan dijaganya martabat manusia merupakan kebutuhan yang harus dipenuhi terlebih dahulu.

Almadinah Fil Jannah

Sinau Bareng Cak Nun dan KiaiKanjeng, Perum Bumi Mojopahit Asri, Ngastemi. Bangsal, Mojokerto, 5 November 2022.
Foto: Adin (Dok Progress).

BUYUT IRODAT, MBAH GEOL, JIJIT, DONI

JIJIT DAN DONI BERTAMU KE RUMAH BUYUT IRODAT, YANG LEBIH TEPAT DISEBUT GUBUG, TERLETAK DI POJOK SEBUAH PERUMAHAN.

KETIKA MEREKA MENGETUK PINTU DAN ULUK SALAM, YANG MENJAWAB BUKAN BUYUT IRODAT MELAINKAN MBAH GEOL, YANG SEKARANG AGAK BERKURANG PENDENGARANNYA.

DONI
Nyuwun sewu Simbah niki sinten asmane?

MBAH GEOL
Opo Cung? Sopo sing loro asma?

JIJIT
Nyuwun pangapunten Mbah. Nami kulo Jijit.

MBAH GEOL
Ooo Nak Munajit. Lha nak yang ini?

DONI
Kulo Doni Mbah

MBAH GEOL
OOO Jarkoni

JIJIT
Lha nyuwun sewu Simbah asmo sinten?

MBAH GEOL
O jenengku to

JIJIT
Nggih Mbah

MBAH GEOL
Jenenge Simbah iki Geol.

DONI
Wooo malah beol…

JIJIT
Geol! Kok beol. Ha podho dublege

MBAH GEOL
Lengkape aranku Ki Ageng Geol Tan Kinoyo Ngopo

DONI
We lha kok antik. Kados jeneng wayang Mbah
Mencoba mengeja tapi keliru-keliru

JIJIT

Tan itu bukan Jawa. Itu kosakata Cina. Ada bintang film jaman dulu Namanya Tan Tjen Bok

DONI
Lho malah cebok

JIJIT
Nyuwun pangpunten Mbah. Ini anak Generasi Milenial Mbah. Tidak ngerti Jowo, nopo malih Cino.

DONI
Apa bedanya dengan orang jaman dulu. Lha Simbah ini tadi namamu Jijit kok jadi Munajit. Nama saya Doni kok jadi Jarkoni.

MBAH GEOL
Wee ojo dumeh. Ono Bahasa Arabe barang parapanku ki.

DONI
Nopo Mbah cobi?

MBAH GEOL
Ki Ageng Geol Syekh Muta’allimul Ghoibi was-Syahadah…

DONI
Dowo men. Nopo gadane Simbah nggih dowo?

MBAH GEOL
Lha kok takon sing ora-ora.
Perkara panjang atau pendek, besar atau kecil, itu bukan yang utama.

DONI
Lha yang utama apa Mbah?

MBAH GEOL
Kiprahnya. Kelincahan eksplorasinya

DONI
Wah malah tekan Koperasi barang

MBAH GEOL
Kowe iki mesti cah kutho. Ora tau sinau ngaji ning Langgar

DONI
Kulo sinaune ten Sanggar, Mbah. Belajar nglukis, nyanyi, maos puisi dll.

MBAH GEOL
Kuwi yo apik. Ning ojo lali lan sing luwih utomo ki sinau ngaji

JIJIT
Doni niki wegah nek kulo ajak ten Langgar. Senengane ten Sanggar, ngakune sinau nglukis tapi prakteke nggih namung pindah turu.

MBAH GEOL
Kakehan turu kuwi duso. Keset kuwi ngeremehke waktu lan tenogo sing dianugerahke dening Gusti Allah.

DONI
Lha Bapak kulo abangan kok Mbah

MBAH GEOL
Kabeh menungso ki diparingi alat-alat nggo sinau urip. Kuwi jenenge Muta’allim. Mulo jenenge Simbah iki Muta’allimul Ghoib. Menungso kang sregep nyinaoni alam ghoib. Yen Gusti Allah kuwi ‘Alimul Ghoib, Dzat jang moho mangerteni opo wae sing Ghoib-Ghoib. Nek menungso, koyo Mbah Geol iki: Muta’allimul Ghoib. Artine titah utowo makhluk sing nyinaoni bab-bab kang ghoib. Ming nyinaoni, dudu mangerteni. Mulo Simbah awit cilik mbiyen jajah deso milangkori, naik gunung turun gunung, menyeberangi pitung segoro, dienggo nyinaoni ghoib-ghoib kuwi.

TIBA-TIBA TERDENGAR SUARA BUYUT IRODAT

Mbahmu Geol iki ngumboro saklawase urip. Awit cilik nganti tuwo saiki iki. Mengembara dan bertapa sampai usia sepuh. Beliau berasal dari Yogya. Di Yogya itu ada Jalan Malioboro, artinya Dadio Wali Kang Ngumboro.

Mbah Geol iki wis ngunggahi sewu gunung, wis nyeberang sewu segoro. Tau topo ning pinggir alas nganti suket-suket lan wit-witan cukul ning awake lan nduwure sirahe.

Lainnya

Perahu Retak (16/17)

Perahu Retak (16/17)

Mataram dan agama baru yang dipeluknya sedang diuji. Apakah mereka akan melangsungkan perkawinan dan bekerjasama yang seimbang dan adil, ataukah akan saling menjadi musuh di belakang kegelapan masing-masing.